Hamilelikte daha az kilo almak için...

Hamilelikte sürecinde daha az kilo almak için uzmanlar belli ipuçları verdi.

Hamilelik sürecinde kilo almak kaçınılmaz bir gerçektir. Hamileliğin ilk haftalarından itibaren bebeğin gelişimi hızla devam etmektedir. Ancak bu süreçte sağlıklı ve normal olan miktarda almak önemlidir. Doğru ve düzenli beslenme dikkate alınmadığında gereğinden fazla kilo alımı ortaya çıkabilir veya alınması gereken miktarın altında alınabilir bu durumda çeşitli sağlık sorunların ortaya çıkmasını sebep olur.

İdeal olan kaç kilo olmalı?

Hamilelik sürecinde bir anne adayın alması gereken ideal kilo 9 ile 12 kilo kadar olmalıdır ve bu kilo aralığı normal kabul edilmektedir. İdeal kilonun üzerinde hamile kalan kadınların 11 kilo alması gerekmektedir. Eğer olmanız gereken ideal kilonun altında hamilelik meydana gelmişse anne adayının alması gereken kilo 16 olmalıdır. Hamileliğin ilk dönemlerinde meydana gelen kusma ve bulantı ile birlikte anne adayları kilo almayıp kilo bile verdikleri görülmüştür. Ancak hamileliğin 4. Ayından itibaren anne adayların artık 1-2 kilo kadar almalarının ideal olduğu uzmanlar tarafından söylenmektedir.

Fazla kilo almamak için;

Bol su için

Günde ortalama su tüketilmesi annenin kabızlık yaşamasını engeller, sindirim sistemini ve metabolizmayı hızlandırır, cildin kurumasının önüne geçer ve bebeğin susuz kalmasını engeller.

Protein ağırlıklı beslenin

Protein bakımından zengin besinler tüketmek aşırı kilo almanın önüne geçecektir hem de hamilelikte meydana gelme ihtimali olan yüksek tansiyon riskini azaltmaktadır.

Demir kaynaklı besinler tüketin

Hamilelik sürecinde demir seviyesini korumak çok önemlidir. Doktorun önerdiği miktarda folik asit alımı ile birlikte ıspanak ve yeşil yapraklı sebzelerde tüketilmelidir.

Meyve yiyin

Lif ve vitamin açısından zengin olan mevsim meyvelerini ara öğünlerde yemeye özen gösterin.

Hazır gıdalardan uzak durun

Hazır ve işlenmiş gıdalardan uzak durun.

İki canlı çok yemez

Halk arasında yaygın olan iki canlısın ye efsanesinden kurtulun ve sağlıklı yemeye özen gösterin. Sık aralıklarla küçük porsiyonlar halinde tüketin.

Hareket edin

Hamilelik sürecinde hareketten kaçınmayın her gün mutlaka kısa yürüyüşler yapın. Aşırı kilo almanızın önüne geçer ve rahat bir doğum yapmanızı sağlar.

Düzenli uyku

Düzenli uyku her anne adayın uyması gereken en önemli kurallardan birisidir. Uyku ihtiyacınız ihmal etmeyin ve düzenli olarak ne çok ne az uyuyun.