Yeşil Yol için ikinci onay çıktı

Daha önce TEMA Vakfı'nın açtığı davada yürütme durdurma kararı çıkan Yeşil Yol Projesi'ne bakanlıktan ikinci onay çıktı.

Karadenizde 8 ilin yaylalarını birbirine bağlayacak olan 2 bin 600 kilometrelik Yeşil Yol projesine Çevre ve Orman Bakanlığı'ndan ikinci onay çıktı.

Yeşil Yol hakkında daha önce TEMA Vakfı tarafından Çevre Düzeni Palnı onayının yargı kararına aykırı olduğu gerekçesi ile dava açılmış, davada yürütmeyi durdurma kararı alınmıştı. Projenin 1/100.000 ölçekli ‘Çevre Düzeni Planı’, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yeniden düzenlenerek onaylandı. Yeşil Yol projesinin önünü açan Çevre Düzeni Planı onayının yargı kararlarına aykırı olarak yapıldığını öne süren TEMA Vakfı, karara tepki gösterdi.

PLAN, YENİDEN DÜZENLENEREK ONAYLANDI

Çevre ve Şehircilik Bakanliğı 1/100.000 ölçekli 6 ilin Çevre Düzeni Planı’nı yeniden düzenleyerek onayladı. Ağustos ayında yeniden onaylanan ve bu ay askıya çıkartılan Çevre Düzeni Planı’nda, Yeşil Yol’a da, yeniden yapılan düzenleme ile yer verildi.

TEMA KARARA TEPKİ GÖSTERDİ

TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç, yazılı bir açıklama yaparak Yeşil Yol’un gerçekleştirilmesi ile Karadeniz’in dağları, ormanları, meraları, su varlıkları, florası ve faunasının geri dönüşü olmayacak şekilde zarar görme riskiyle karşı karşıya olduğunu ileri sürdü. Hukuki süreç başlattıkları Çevre Düzeni Planı’nın yargı kararlarına aykırı bir şekilde onaylandığını öne süren Ataç'ın açıklamasında şu ifadeler yer aldı: "Yeşil Yol ile Samsun’dan Hopa’ya kadar Karadeniz yaylaları yüksek rakımdan, denize paralel bir şekilde birbirine bağlanacak. Bu güzergƒhtan geçecek bir yol nadir ve tehlike altında olan türlerin yaşam alanlarını tahrip edecek. Yolun geçeceği Doğu Karadeniz dağları çok sayıda milli park, tabiat parkı, yaban hayatı geliştirme sahası, özel çevre koruma bölgesi ve doğal sit alanına ev sahipliği yapıyor. Bütün yaylaların kolaylıkla erişilebilir hale gelmesi yapılaşmanın çok hızlı artmasına ve düşük gelirli kitle turizmine yol açacak. Karadeniz’e ek gelir ve istihdam sağlanması önemlidir. Ancak bunu yaparken kendi menfaatimiz için bölgenin doğal ve kültürel değerlerinden vazgeçmemek gerekir. Bölgenin doğal ve kültürel zenginlikleri ve bu değerlerin korunması gerekliliği dikkate alınarak tüm yatırım ve faaliyetler gerçekleştirilmelidir."


YEŞİL YOL PROJESİ NEDİR?
Samsun’dan başlayarak Ordu, Giresun, Gümüşhane, Bayburt, Trabzon, Rize ve Artvin’in yaylaları ve turizm merkezlerini üst koddan birbirine bağlayan yaklaşık 2 bin 600 kilometre uzunluğunda turizm yolu olan Yeşil Yol, 7 metre genişliğinde gidiş- geliş tek şerit olarak planlanan yolun zemini taş parke döşemeli olacak. Bu yolla birlikte 40 noktada oteller, restoranlar ve kayak tesislerinden oluşan turizm merkezleri oluşturulacak. 3 yıldır süren ve 90 milyon lira harcanan Yeşil Yol çalışmasının 2018 yılında tamamlanması planlanıyor.