Vatandaşın hastanelerdeki kuyruk çilesi yarın son bulacak

15 Ekim tarihinde yürürlüğe koyulan ‘kağıt reçeteye başhekim imzası’ şartı yaşanan yoğunluk nedeniyle yarın kaldırılıyor.

Kısa süre önce uygulamaya konulan ‘kağıt reçeteye başhekim imzası’ şartı yaşanan yoğunluk nedeniyle yarın kaldırılıyor. El ile hazırlanan reçeteleri başhekime imzalatabilmek için uzun kuyruklar oluşturan vatandaşların bekleme çilesi 27 Ekim 2016 tarihiyle sona erecek.

Düzenleme yürürlüğe konulduktan sonra yaşanan yoğunluk nedeniyle uygulamanın kaldırılmasına karar verildi. El ile kağıda yazılan reçetelerde yarından itibaren başhekim imzası şartı aranmayacak.

Sistemlerin çalışmaması durumunda düzenlenen manuel reçetelerde “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresinin, 27.10.2016 tarihinden itibaren düzenlenen reçetelerde, reçeteyi yazan hekim tarafından kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtilerek onaylanması yeterli olacak.

Milliyet’te yer alan habere göre; konuya ilişkin olarak Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"İlaç reçetelerinin güvenli elektronik imza kullanılarak elektronik olarak düzenlenmesi esastır. Elektronik reçete uygulamasında 01.10.2016 tarihinden itibaren sağlık Uygulama Tebliğinde belirtilen istisnalar hariç olmak üzere sadece “Güvenli Elektronik İmza” ile e-reçete düzenlenmesi zorunlu hale getirilmiştir.

20.10.2016 tarihli duyurumuzda sistemlerin çalışmaması durumunda düzenlenen manuel reçetelerde “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresinin kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtileceği ve başhekimlik tarafından kaşe ve imza ile onaylanacağı, özel tıp merkezleri ile özel diyaliz merkezlerinde ilgili mevzuatı kapsamında mesul müdür/başhekim olarak tanımlanan kişilerce de söz konusu onay işleminin yapılabileceği bildirilmiştir.

Uygulamaya ilişkin yapılan değerlendirmeler sonrasında Medula Hastane sistemi yönetici ekranlarında 27.10.2016 tarihinden itibaren, sağlık hizmeti sunucuları başhekimlikleri tarafından sistemlerin çalışmadığının beyan edileceği alan tanımlanmıştır. Başhekimliklerce sistemlerin çalışmadığı tarih ve saatin bu alana kaydedilmesi gerekmekte olup gerekli kontroller Kurumumuzca ayrıca yapılacaktır.

Sistemlerin çalışmaması durumunda düzenlenen manuel reçetelerde “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresinin, 27.10.2016 tarihinden itibaren düzenlenen reçetelerde, reçeteyi yazan hekim tarafından kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtilerek onaylanması yeterli olacaktır.

Hekimlerin başvurdukları halde güvenli elektronik imzalarının henüz temin edilememesi ya da zaman içerisinde yenileme/zayi/arıza/çalıntı vb. durumların olabileceği göz önüne alınarak, ilgili hekim ya da sağlık hizmet sunucusunun gerekçeleri ile birlikte bağlı bulundukları Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine başvurması ve Merkez Müdürlüğünün gerekçeleri uygun görmesi halinde 3 (üç) ay süreyle “SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle” e-reçete yazılabilmesine sistem tarafından izin verilecektir.

İlgililere önemle duyurulur."
Milliyet