Pırasa yaşlanmayı geciktiriyor

Kış sofralarından eksik edilmeyen pırasa, içerdiği gallik asit ile yaşlanmayı geciktiriyor.

SOFRALARINIZDAN EKSİK ETMEYİN

Soğangiller ailesinden olan pırasayı kışın sofralarımızdan eksik etmemizde fayda var. Pırasa, birçok sağlığa faydalı birleşik içeriyor ve bunların başında içerdiği flavonoidler geliyor. İçerdiği kamferol ile kan damarlarındaki hasarları azaltmaya yardımcı oluyor, yüksek miktarda içerdiği folat ise kalp sağlığını korumaya destek oluyor.

YAŞLANMAYI GECİKTİRİYOR

Çok sevilen sebzelerin arasında yer alamasa da, pırasanın faydaları bunlarla sınırlı değil. Uzmanlar, pırasanın içerdiği yüksek miktarda gallik asit sayesinde yaşlanmayı geciktirdiğini dile getiriyor.

KOLON KANSERİNE KARŞI KORUYUCU

Pırasanın, içerdiği sülfürlü diğer birleşikler ile özellikle kolon kanseri başta olmak üzere kansere karşı koruyucu etkisi olduğu biliniyor. 1 porsiyon pırasa, K vitamini ihtiyacının yaklaşık yüzde 30’unu karşılıyor. K vitamini de kanın pıhtılaşmasında önemli rol oynuyor. Yine 1 porsiyon pırasa, manganez ihtiyacının yüzde 13’ünü, C vitamini ihtiyacının yüzde 6’sını karşılıyor. Tüm bunların yanı sıra çok tüketimi ise içerdiği oksalatlar sebebiyle kalsiyumun vücutta kullanılmasını olumsuz etkileyebiliyor.

GAZ YAPTIĞI İÇİN ÇOK İYİ PİŞİRİLMELİ

Pırasa, gaz yapan bir sebze olduğu için sindirim sistemi sorunları yaşayanların çok iyi pişirerek ve az miktarlarda tüketmesi gerekiyor. Pırasa, dolapta yıkanmadan yaklaşık bir hafta, dondurucuda yaklaşık 3 ay saklanabilir. Ancak pişirilen pırasanın dolapta bekleme süresi 48 saati aşmamalı.