Ovit Tüneli'nde sona yaklaşıldı

Rize'yi Doğu Anadolu'ya bağlayacak olan, Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli Ovit'te, sona yaklaşılıyor. Tüneldeki kazı çalışmalarının yüzde 98'i tamamlandı.

Rize'nin İkizdere ilçesinde, Rize-Erzurum karayolu güzergahındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren tünelde kazı çalışmaları yüzde 98 tamamlandı. Rize'yi Doğu Anadolu'ya bağlayacak tünel, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere 14 bin 300 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olacak.

MALİYETİ 800 MİLYON LİRA

Çift tüp şeklinde inşa edilen ve 800 milyon liraya mal olacak tünelin havalandırması için ayrıca yüzde 15 eğimle bin 710 metre uzunluğunda yaklaşım tüneli yapılıyor.

Ovit Tüneli ile Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşımın, kesintisiz ve güvenli hale gelmesi bekleniyor. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak. Tünelin tamamlanmasıyla 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşecek.

Rize Valisi Erdoğan Bektaş, tünel inşaatının sonuna yaklaşıldığını belirterek, şu bilgileri verdi: "Bir tüpte 250 metre, diğer tüpte ise 380 metre kaldı. Artık ışığın görülmesine aylar değil, günler kaldı. Çok kısa bir süre içinde ışık görülecek. Tünelin açılması işin tamamlanması anlamına gelmiyor, bağlantı yolları ve diğer işleri var. Tamamının bitmesi bayağı bir zaman alacak. Tünelin delme işi tamamlandıktan sonra diğer işlerinin yapılması gerekiyor. Ovit Dağı çözümsüzlüğünden kurtulmuş olacak. Ovit Tüneli, Erzurum ve Karadeniz'i birbirine bağlayan en önemli hat haline dönüşmüş olacak."

AA