Kötü kolesterolü düşüren 5 yiyecek

Yüksek kolesterol oluşumuna katkıda bulunan bazı faktörler olduğu gibi bazı yiyecekler de kolesterol düşürmeye yardımcıdır. İşte o besinlerden bazıları...

Yüksek miktarda bitkisel sterol içeren sihirli yiyeceklerle endüstriyel besin kullanmadan kandaki kolesterol düzeyinizi düşürebilir ve yaşamınıza sağlıklı bir şekilde devam edebilirsiniz. Ayrıca aşağıda sayacağımız 5 yiyecek de kolestrolün düşmesinde etkili olacak.

Portakal
C vitamini, folat ve pek çok flavonoid açısından zengin olan portakal kolesterolü düşürücü etkisiyle bilinir. 2000 yılında yapılan bir araştırma her gün portakal suyu tüketmenin HDL ve trigliseriti arttırarak kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olduğunu göstermektedir.

Pancar
Pancarda bol miktarda çözünebilir lif bulunur. Ayrıca içerisindeki betasiyanin kötü kolesterolün oksidasyonunu önler ve damar duvarlarında birikmesini engeller.

Zencefil
Zencefildeki belirli maddeler vücudun kolesterolü kullanımını arttırır ve seviyenin düşmesine yardımcı olur.

Elma
Elmada bulunan pektin, polifenol, lif ve fitosteroller LDL oksidasyonunu dizginlediğinden kolesterolü düşürücü etki gösterir.

Yeşil Çay
2011 yılında yayınlanan bir araştırmaya göre yeşil çay tüketimi kötü kolesterolü düşürüyor. Yeşil çaydaki kateşin, kolesterolün bağırsaklar tarafından emilimini engelliyor ve vücuttan atılmasını destekliyor.

Milliyet Pembe Nar