Karasız müşteri nasıl yönetilebilir?

Perakende sektörü için rekabetin yüksek olduğu bir dönemde olunduğunun altını çizen Sistem 9 Genel Müdür Yardımcısı Baharti, 'kararsız müşterileri doğru yönlendirmeli.

Rekabetin kızıştığı ortamda özellikle müşteriyi mağazanın içine çekecek girişimler önem kazanıyor. Sistem 9, bu konuda hizmet ve anahtar teslim çözümü sektörün lider şirketi. Sistem 9 Genel Müdür Yardımcısı Suzi Baharti, sundukları hizmeti birçok yönden ele alarak anlattı.

İçinde bulunduğumuz dönemin perakende sektörü için rekabetin yüksek olduğu bir dönem olduğunun altını çizen Sistem 9 Genel Müdür Yardımcısı Suzi Baharti, “AVM‘lerde veya işlek caddelerde müşteriyi mağazalara çekmek veya yemek katlarında tam olarak ne yemek istediğini bilmeyen tüketicinin karar sürecinde etkin olmak, en önemli konulardan” dedi. Bir mekana ya da mağazaya girdiğimizde hatta bazen girmeden önce o an farkında olmadığımız etkenler tüketiciyi içeriye çekebiliyor veya satış sürecini hızlandırabiliyor.

Tüketici için satın alma kararı ihtiyacın yanı sıra duyuların da etkili olduğu bir karar süreci. Müşteri kendini en rahat nerede hissederse o mağazaya girmeyi ve alışveriş yapmayı tercih eder. Dolayısı ile günümüzde en başta ‘’dijital ekranlar’’ üzerine sunulan mağaza çözümleri, müşteriyi içeriye çekmek için etkili oluyor.

“Kararsız tüketicinin doğru yönlendirilmesi çok önemli”

Sistem 9 olarak, perakende sektörüne yönelik sunduğumuz; ‘Dijital Poster’ ve ’Dijital Menu Board’ uygulamaları afiş, poster, vb. maliyetleri firmalar açısından ortadan kaldırıyor. İşletme sahipleri, sadece maliyet yükünden kurtulmakla kalmıyorlar, bunun yanı sıra bilgi ve tanıtımlarını en son teknolojilerle hazırlanmış görsellerle, grafiklerle sunarak, tüketicilerin beğenilerini kazanıyor. Hizmet verdiğimiz müşterilerimizin mağazalarında yer alan Dijital ekranlar ve bu ekranlarda yer alan görsel kalitesi yüksek ürün tanıtımlarıyla yüzde 20-25 civarında satışın arttığı gözlemlendi.

İçinde bulunduğumuz dönem perakende sektörü için rekabetin yüksek olduğu bir dönem. AVM‘lerde veya işlek caddelerde müşteriyi mağazalara çekmek veya yemek katlarında tam olarak ne yemek istediğini bilmeyen tüketicinin karar sürecinde etkin olmak,

en önemli konulardan. Özellikle perakende ve gıda sektöründe tüketici ne alacağına karar veremediği zaman; mağazalarda vitrinlerin önlerine, restoranlarda ise menü boardlarda konumlandırılan ekranlar aracılığıyla sunulan etkili içerikler, tüketicinin karar verme sürecinde etkili oluyor. Gerçek zamanlı pazarlamada önemli olan; doğru zamanda, doğru müşteriye doğru önerilerle gitmek. Bunun için de tüketiciyi en iyi şekilde anlamanız ve doğru zamanda buna uygun önermelerle müşteriye dokunmanız gerekiyor.

Dijital ekranları kullanarak, bilgiyi doğru şekilde harmanlayıp doğru şekilde anlamlandırıp doğru ilişkileri çıkaran kurumlar, müşterilere gerçek zamanlı dokunma konusunda avantaj sağlıyor.

“Mağazalar yayın akışını kendileri yönetebilir”

Günümüzde müşterinin beklentisi, mağazaya geldiğinde de rahat edebileceği hatta kişisel kampanya ve önerilerini sunulabileceği bir ortamla karşılaşmak. Bu hem kendini özel hissettiriyor hem de karar mekanizmasının daha hızlı çalışmasını sağlıyor. Dijital ekran ve uygulamalar ile müşteriye bu tecrübeyi hissettirebiliyoruz. Sunulan tüm çözümlerin ise tek bir amacı var; insanların yaşam alanlarındaki kargaşayı kaldırmak ve teknolojik ortamda onlara kaliteli ve eğlenceli hizmet sunmak. Gelişen teknoloji ile birlikte tüm dünyada farklı sektörlerdeki firmaların kullandığı en etkili tanıtım ve pazarlama aracı olan Digital Signage Sistemleri ile belirli sürelerde veya günlerde mağazalarınızdaki dijital ekranlarda anlık haberler, görseller ve videolar oynatabilir, 7/24 istediğiniz lokasyona içerik gönderebilir ve yayın akışınızı yönetebilirsiniz. İletilmek istenen mesaj, duyuru ve reklamlar; klasik ve statik mecralar yerine, daha modern ve çevreci ortamlarda kitlelere ulaştırılabilir.