Kahvaltıyı atlamayın!

Gün içerisinde en önemli öğün olan kahvaltı, sağlıklı yaşamın temel taşlarından biri. Peki, sağlıklı bir kahvaltıda ne yenmeli? Haberin devamında...

İngiltere'de yapılan bir araştırma sonucu, birçok insan sabahları kahvaltı yapmanın 'uğraşılacak en son iş' olduğunu ortaya koydu. Ancak sağlıklı bir kahvaltı vücudunuza enerji sağlar, güne zinde başlamanıza yardım eder ve hatta tüm sağlığınız için yararlıdır. Uzmanlar, bu nedenle asla kahvaltıyı atlamamamız gerektiğini söylüyor.

KAHVALTI METABOLİZMAYI HIZLANDIRIYOR

Kahvaltı, 24 saatlik gün içinde en önemli öğün. Kuvvetli, bol protein ve sağlıklı yağ (köy tereyağı) içeren bir kahvaltının, metabolizmayı 12 saat süreyle yüzde 30 hızlandırdığı bir gerçek. Bu şekilde bir kahvaltının hızlandırdığı metabolizma sonucu, harcanan kalori miktarı 4-5 kilometrelik bir koşuda harcanan kalori-enerji miktarına eşdeğerdir.

Sabahları süreniz kısıtlı da olsa hazırlayabileceğiniz pratik ve esnek seçenekler ile sağlıklı bir kahvaltı yapabilirsiniz.

KAHVALTININ FAYDALARI

Kahvaltı güne ağlıklı ve besleyici bir yemekle başlama şansı verir. İşte kahvaltının yetişkinler için yararları:

- Daha fazla vitamin ve mineral alırsınız,

- Daha az yağ ve kolesterol tüketirsiniz,

- Sabahları dikkatiniz ve verimliliğiniz artar,

- Kilo kontrolü sağlarsınız,

- Daha az kolesterol aldığınız için kalp hastalığı riskiniz azalır.

ÇOCUKLAR İÇİN ÖNEMİ

Kahvaltı çocuklar ve ergenlik dönemindeki gençler için de oldukça önemlidir. Amerikan Beslenme Birliği'ne göre, kahvaltı yapan çocuklar:

- Günlük besin ihtiyaçlarını karşılarlar,

- Daha iyi konsantre olurlar,

- Problem çözmedeki yetenekleri gelişir,

- Daha uyanık olurlar,

- Okuldan daha az uzak kalırlar,

- Fiziksel olarak daha aktif olurlar

PEYNİR, YUMURTA, TEREYAĞ

Tam tahıllar (tahıl gevrekleri, tahıllı krakerler veya tost), az yağlı proteinler (fıstık ezmesi, iyice haşlanmış yumurta), az yağlı süt ürünleri (az yağlı yoğurt, az yağlı peynirler ve yağı alınmış süt, köy tereyağı) ile meyve ve sebzeler. Mevsimine göre domates, biber, salatalık, turp, maydanoz, tere, roka gibi yeşillikler ve 10-15 adet zeytin yenebilir. Organik reçel ve bal. İçecek olarak da Taze meyve suyu ya da şeker içermeyen yüzde 100 meyveli içecekler. süt, ayran, şekersiz ya da tatlandırıcısız çay ve kahve içilebilir.