Kağıt reçeteye başhekim onayı dönemi başlıyor!

SGK, bugünden itibaren hastanelerden yazılan kağıt reçetelere başhekim onayı şartı getirdi.

Sosyal Güvenlik Kurumu'nun bugün yürürlüğe soktuğu karar bağlamında başhekim onayı olmayan kağıt reçeteleri eczaneler kabul edip işlem yapamayacak.

Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Başkanı Nurten Saydan, sendika olarak reçetelerin elektronik ortamda e-imza ile yazılmasını baştan beri desteklediklerini, ancak hastanelerden yazılan kağıt reçetelerin başhekim tarafından onaylanması şartının sorun yaratacağını belirtti.

"HASTA KUYRUKLARI ARTACAK"

Saydan, hekimler tarafından e-reçete düzenlenmeyip, kağıt reçete yazılması halinde vatandaşın zarar göreceğini ifade ederek, şunları dile getirdi: "Ülkemizdeki resmi ve özel tüm 2. ve 3. basamak sağlık kuruluşlarından yani hastane, üniversite veya eğitim araştırma hastanelerinde uygulamaya konulan bu durumdan en çok zarar gören yine vatandaşlarımız olacaktır. Doktora yazdırdığı kağıt reçete ile eczanelerimize gelen vatandaşlarımıza reçetelerinde başhekimlik onayı ve mührü olmadığı için ilaç veremeyeceğiz. Çünkü, SGK başhekimlikçe onaylanmayan kağıt reçetelerin bedelinin kurumca ödenmeyeceğini ve sözleşmeli eczanelerce bu reçetelerin karşılanmaması gerektiğini Sağlık Uygulama Tebliği ve yayınladığı duyuru ile bildirmiş bulunmakta. Bu durum başhekimlikte onay için bekleyen hasta kuyrukları oluşacaktır. Diğer yandan, Türkiye’deki bölgesel elektrik veinternet kesintileri, arızaları hepimizin malumudur. Böyle durumlarda eski günlerde olduğu gibi hastanelerimizde doktora yazdırdığı kağıt reçeteyi onaylatmak için bekleyen ‘hasta kuyrukları’nı artıracaktır. Kurum tarafından vatandaşı, hastaneleri, eczanelerimizi mağdur edecek bu uygulamadan vazgeçilmesini ,doktorların elektronik reçete yazmasını özendirecek, teşvik edecek uygulamalarda bulmasını bir kez daha talep ediyoruz.”

SGK DUYURUSU

Konuyla ilgili SGK'dan yapılan açıklama şu şekilde: “Bilindiği üzere 7.10.2016 tarih ve 29850 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ve 15.10.2016 tarihinde yürürlüğe girecek olan Sağlık Uygulama Tebliğinin Elektronik reçete uygulaması başlıklı 4.1.5 maddesinin beşinci fıkrası “MEDULA sisteminin veya sağlık hizmet sunucusuna ait sistemin çalışmaması nedeniyle e-reçetenin düzenlenememesi halinde manuel olarak düzenlenen reçete üzerinde e-reçete olarak düzenlenememesine ilişkin ‘Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir’ ibaresi kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtilmeli ve bu ibare başhekim tarafından onaylanmalıdır. Bu itibarla sistemlerin çalışmaması nedeniyle 2.ve 3.basamak sağlık hizmet sunucularınca e-reçete düzenlenemediğinde oluşturulan manuel reçetelerin ‘Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir’ ibaresi ile birlikte başhekimlik tarafından da onaylanması zorunludur. Başhekimlik onayı olmayan 2.ve 3.basamak sağlık hizmet sunucularınca düzenlenen manuel reçetelerin bedeli Kurumca ödenmeyeceğinden sözleşmeli eczanelerce bu reçetelerin karşılanmaması gerekmektedir.”

Hürriyet