Huawei 2016'da çok telefon satıp, az kazandı

Huawei 2016'da daha fazla telefon sattı, ancak daha az para kazandı. İşte yeni raporlar.

Şirketin markasını Best Buy, Target veya Walmart'ta Huawei modelleri yoğun olarak sunulurken, bu durum ABD'de Huawei'nin daha fazlası atışa ulaşması sağlandı. Fakat çok fazla telefon satılmasına rağmen markanın gelir durumu beklentilerin altonda kaldı.

Huawei 2021 yılına kadar, Apple ve Samsung'un tepesinde olmak üzere bir hedef belirlenirken, bu iddia uzun zamandan beri yakından takip ediliyor.

Şirket, 2016'da bir önceki yıla kıyasla yüzde 30 daha fazla telefon satmasıyla bu hedefe ulaşma yolunda ilerleme kaydediyor gibi görünüyor. Akıllı telefon satışlarının özellikle az olduğu bir yıl boyunca Huawei'nin satış büyümesi bu açıdan oldukça etkileyici. Ne yazık ki Huawei'nin gelir durumuna bakıldığında olumlu bir tablodan bahsetmek çok mümkün değil. 2016 yılı için gelir seviyesi 2 milyar dolar olarak açıklandı Bu, 2015 yılında 2.2 milyar dolar gelirinde % 10 oranında bir düşüş yaşandığını gösteriyor.

Huawei'nin marjları üzerinden bu yönde bir tablonun ortaya çıktığı tahmin edilirken, hedeflere ulaşma noktasında markanın gelir seviyesinde olmasa da satış için önemli bir avantaj elde edebileceği gösteriyor. Rakamlar, Huawei'nin karlılık pahasına artan paya odaklandığı anlamına da gelebilir. Bu da markanın 2021 yılı hedefiyle uyumlu görünüyor. Bakalım son 4 yıllık süre içerisinde marka nasıl bir atılım yapacak.