Diş kaybını önlemek için 10 önemli adım

Diş sağlığımızı koruyabilmek ve kayıpların önüne geçebilmek için 10 etkili yöntemi Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya sizler için derledi.

Diş kaybı telafisi maddi ve manevi olarak insanı zorlayan istenmedik bir durumdur. Dişler kaybedildiğinde estetik, çiğneme ve konuşma fonksiyonlarında da azalma olacaktır. Bu durumu gidermek amacı ile diş hekimliğinde implant ve protezler uygulanır.

​Ön bölge diş yapımında zirkonyum diş kaplama uygulamaları kullanılmaktadır​

Diş implantları eksik dişlerin yerine geçmenin mükemmel bir yoludur, ancak diş kaybını önlemek ve ağzınızı sağlıklı tutmaya yönelik bilinmesi gereken önemli adımlar vardır. Hemen hemen tüm diş kayıpları ve diş çürükleri aslında iyi bir ağız bakımı ile önlenebilir. Estetik Diş hekimi Sertaç Kızılkaya bizleri diş kaybını önlemek için 10 önemli ipucu verdi.

1-Kendinizi diş eti hastalığından korunmak

Dişeti hastalığı dünyada diş kaybının önde gelen nedenlerinden biridir. Dişeti hastalığına aşırı plak birikimine neden olur. Ancak dış faktörler diş savunmalarını zayıflatabilir ve plak hızlı büyümeyi teşvik edebilir. Diş eti hastalığının önde gelen nedenleri şunları içerir

Sigara içmek

Kötü beslenme

Aşırı kilo (Obezite)

Dişeti hastalığı, günde iki kez fırçalamak ve diş ipi dökmek suretiyle plakayı çıkararak ve sigara içimi veya kötü beslenme gibi plak büyümesini teşvik edebilecek alışkanlıkları ortadan kaldırarak önlenebilir.

2-Şekeri kesmek

Bir diyetteki yüksek seviyedeki şeker dişleri çürütebilir ve diş eti hastalıklarını teşvik ederek diş kayıplarına yol açan kötü bakteri oluşumlarını teşvik edebilir. Çiğneme yapılan şekerlemeler bütün dişleri veya zayıf dişlerin bazı bölümlerini çürütebilir.

3-Düzenli olarak diş hekimini ziyaret edin

Yılda iki kez diş hekime gitmek gerekir. Diş eti hastalığının belirtileri ileri evreye ulaşana kadar belirti vermediğinden, çoğu insan bu hastalık durumunu farkedemez. Dişhekimleri, diş eti hastalığının erken safhalarını tanımak için eğitilir, bu da demektir ki diş hekimlerine yapılacak düzenli ziyaretler,diş eti hastalığınız olduğunda hastalık ilerlemeden önce erken teşhis ile size yardımcı olabilir.

4-Dişlerinizi travmadan korumak

Sağlıklı dişler bile düşme veya çıkarma riskiyle karşı karşıyadır.Beklenmedik travma, diş kayıplarının ortak bir nedenidir ve herhangi bir yaşta ortaya çıkabilir. Bununla birlikte, beklenmeyen olaylardan kaçınmak için önlemler alınabilir. Temas sporuna katılıyorsanız ağız kalkanını veya yüz korumasını takmanız gerektiğini unutmayın.

Ağzına neler girdiğinin farkında olmalısın. Buz küpleri, kalemler ve haşlanmış tatlılar gibi çiğneme sert nesneleri dişleriniz ne kadar sağlıklı olursa olsun diş kaybına neden olabilir.

5-Öğütme dişlerinin aşınmasını ve yıpranmasını önlemek

Öğütme dişleri veya dişlerinizdeki koruyucu tabaka emaye zayıflığına neden olabilir. Zamanla bu dişlerinizin çürümeye karşı daha hassastı hale getirebilir. Dişleriniz bruksizim belirtileri gösteriyorsa, dişçiniz öğütmeyi önlemek için gece giyilen bir ağız koruyucusu önerebilir.

6-Bir dil temizleyici almalısınız

Ağızda bakterilerin yaklaşık yüzde 50'si dilde yaşamaktadır. Ağız bakterileri diş kayıplarının ana nedenlerinden birisidir, dişlerin yanı sıra dili de fırçalamak önemlidir. Çoğu yüksek kalitede diş fırçası,Bunları kullanmayı unutmayın, günlük konuşma rutininizin önemli bir parçasıdır.

7-Sigara içmeyin

Sigara, sigara içenlerde diş kayıplarının sigara içilmeyen kişilerden iki kat daha fazla görüldüğü İngiltere'de diş kayıplarının önde gelen nedenlerinden biridir. Sağlıklı bir ağız tutmak için başlamıyor veya sigarayı bırakmak şart değil.

8-Yemekten sonra sakız çiğneyin.

Fırçalamaya ve diş iplerine ek olarak, ağzınızı bir antibakteriyel durulama ile durulama, çürüme ve diş eti problemlerini önlemeye yardımcı olabilir. Bir yemekten sonra şekersiz sakız çiğnemek, aynı zamanda bakterileri uzaklaştıran ve asidi nötralize eden tükürük akışını arttırarak dişlerinizi koruyabilir.

9-Diyetinizden haberdar olun

İyice biliniyor ki, diş sağlığınız genel vücut sağlığınızın bir yansımasıdır. Sağlıklı yiyip içmek, gelecek yıllar boyunca ağzınızı sağlıklı tutmanıza yardımcı olabilir. Düşük şekerli ve kalsiyumlu besinler yemek, dişlerinizi sağlıklı tutmak için kolay bir değişikliktir

Diş sağlığınızı korumak için olumlu değişiklikler yapmak için asla erken değildir. Diş kaybı yaşlı nesillerle ilişkili olabilse de diş kayıplarından kaçınmak için atabileceğiniz adımlar mümkün olduğunca erken yaşta alınmalıdır.

Zaten diş kaybınız mı var? Eğer varsa Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya ile diş eksikliği sueumunda yapılabilecekler konusunda görüşebilirsiniz. Günümüz modern diş hekimliği ağrısız klinik yaklaşımı ile kendinizi rahat hissetmek ve danışmanlık alarak sağlığınızı koruyabilirsiniz. http://www.drsertac.com